divendres, 20 d’abril del 2007

MAITE ARQUÉ I EL TRANSPORT PÚBLIC


El transport de superfície a la ciutat de Badalona a fet un tomb de sota a sobre, des de l’estiu passat, un tomb que ja es venia gestant des de feia temps a l’àrea metropolitana de Barcelona, en concret a l’Entitat Metropolitana del Transport, des del moment en que l’alcaldessa socialista de la ciutat, va rebre l’encàrrec de presidir-la.

Avui s’ha doblat el número de vehicles en circulació, amb la conseqüent disminució de les freqüències de pas. La totalitat de la flota és adaptada a les persones amb problemes de mobilitat, i tret de problemes d’avaries puntuals, el col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda, poden anar amb autobús gairebé a tot arreu. S’han implantat noves línies i s’han modificat els recorreguts de les existents per donar serveis a zones i barris, on mai hi havia arribat el transport públic. Nous vehicles de mida petita s’enfilen avui dia pels costeruts carrers dels barris de Sant Crist i Sistrells, millorant la qualitat de vida de una bona part de badalonins.

Les comunicacions amb les localitats veïnes, Sant Adrià, Montgat, Tiana, Santa Coloma i la gran capital Barcelona, han vist millorar el servei de manera exponencial aquests darrers anys, i el bus nocturn, el Nit Bus a tota l’àrea metropolitana des de les dotze de la nit fins a les cinc del matí ha estat adaptat a unes freqüències de pas de vint minuts.

Tot s’ha realitzat, sota la presidència, de Maite Arquè a l’Entitat Metropolitana del Transport i és ben curiós que aquest treball se li reconeix a totes les viles i ciutats que conformen l’àrea metropolitana de Barcelona, amb l’excepció de Badalona, una de les que ha obtingut més rendiments d’aquestes decisions. Serà que els badalonins, som una colla d’envejosos malagraïts? O és que potser estem esperant el vint-i-set de maig, per fer-li reconeixement votant-la de manera massiva?